Rondreis Taiwan 2018

12 september 2018 - Taipei, Taiwan

De reis van Amsterdam naar Taipei!

Op 12 september 2018 begon onze reis naar Taiwan. We zijn gestart op Schiphol en hadden een directe vlucht met KLM naar Taipei. De reisduur was 13 uur vliegen, met een directe vlucht. We kwamen op 13 september om 15:00 aan op Taipei, de paspoort controle en koffers ophalen ging aardig rap dus binnen een uur stonden we buiten. We hadden in Nederland al uitgezocht dat we met de metro vanaf het vliegveld naar het centrum van Taipei konden reizen. Ik had al een metro map (MRT EXPRESS) gedownload zodat we makkelijk de lijnen en verbindingen konden zien. Het was naar ons hotel een uur met de metro en 1x overstappen, dus ideaal met onze koffers.

Ximending, district Wanhua

Wij verbleven in de wijk Ximending, District Wanhua met de dichtstbijzijnde metro halte Ximen. Na 1 avond door de wijk te hebben gelopen waren wij erachter dat dit niet iets voor ons was. Het leek 1 grote kermis met overal grijpmachines (wat overigens erg populair is hier). Disco muziek door elkaar en overal gekleurde led verlichting. Ook stonden er overal eet tentjes en kon je overal koffie / thee kopen in allemaal varianten. Helaas is het eten  hier niet voor ons weggelegd, zelf houden wij meer van de Thaise, Indiase en Indonesische keuken. Wel was onze hoop op veel Japanse invloeden, wat er wel is! Maar ga je hier Japans eten dan is het een wereld van verschil met de sushi & grill restaurants in Nederland. Hier eten ze alles van een dier en een hele vis of schaaldier frituren doen ze hier ook veel.

Ons hotel

Wij verbleven in het Go sleep hotel, het was een nette receptie en hotelkamer en dat zeker voor de prijs midden in een hoofdstad. Het nadeel aan het hotel was dat de lift buiten was, en de eerste 4 verdiepingen een beetje vreemde clubs / gokhal had wat alleen voor members was (anders hoefde ik er alsnog niet heen) de mensen konden allemaal in die lift stappen tot die verdieping. Wanneer je richting de kamers wou kon dat alleen met je kaart. De kamer was erg ruim en van alle voorzieningen voorzien. Ook kon je gratis koffie, thee en sap bij de lobby pakken de gehele dag. Het ontbijt was Aziatisch en warm eten (noodles, friet, kip) bij het ontbijt is niet ons ding dus wij waren blij met het geroosterde brood met chocopasta.

Dit was het begin van onze reis, de rest volgt!